Friday, September 23, 2011

denyut2 ~

Alhamdulillah.. hilang da sakit kepala..semalam drive seharian suntuk (xde la seharian sangat..start keluar tengahari).. picked up ija dari sekolah..pegi gunting rambut sebelum fly...

anonymous : rasa2.. ada kedai gunting rambut muslimah area2 kedai tuh..
saidatul : ye kee? waa best nye..

dan apabila dengan yakinnya..drive sesorang ke kedai tersebut..terlihat tanglung merah tergantung kat depan pintu..aiyyakk..betulka ini kedai gunting rambut muslimah?ha ha.. isk..masuk je la kan?

'alooo..selamat latangg!'.. sah kedai cina!.. ha ha.. mujur semuanya perempuan..alang2 da dtg..mls nak patah balik..yg lawaknye.. cina2 perempuan tuh tolong cover kot2 laki nak masuk..
' kalau ada lelaki mau masuk..saya kasi dia balik dulu la..lu jgn lisau'.. ha ha..

dan.. sakit kepala sejak tngahari..berlanjutan smpai ke petang..lepas maghrib..terus telan 2 biji panadol..dan..zZZZZz.. Alhamdulillah.. bngun pagi2..dah xdenyut lagi...terbangun pukul 5 pagi untuk solat isya..huhu..setiap yg sakit mesti ada sembuhnya.. kalau sakit kepala xberenti2 ..haa..mcm mana? Alhamdulillah ya raBB..jadikanlah kami hamba Mu yang sentiasa bersyukur..

Oh..teringat doa bila di timpa musibah..ada kisah untuk doa ni.. kisah salah seorang isteri Rasulullah..Kisah Ummu Salamah..salah sorang isteri Rasulullah..sebelum dia menjadi isteri Rasulullah..kisahnya begini....

Umurnya sudah lanjut (70 tahun) dan kematian suaminya,Abu Salamah. Dia berasa sungguh sedih kerana terlalu sayang kepada suaminya itu. Siang dan malam matanya tidak boleh tidur. Tiba2 dia teringat suaminya pernah memberitahu, jika di timpa sesuatu musibah Nabi Muhammad SAW mengajarkan membaca zikir ini.

'Allahuma jurnii fi musibatii wakhluf liya khairan minhaa'

'Ya Allah, berikanlah aku pahala dalam musibah ini, dan gantikanlah aku dengan yang lebih baik daripadanya'

Ummu Salamah terus membacanya siang dan malam.Selepas habis edahnya, dia dilamar oleh Syaidina Abu Bakar r.a, tetapi ditolaknya.

Kemudian Ummu Salamah dilamar Syaidina Umar Ibni Al Khattab, namun dia menolak lamaran itu. Akhirnya Rasulullah menghantar orang untuk melamarnya, namun dia menolak dengan alasan sudah terlalu tua, ramai anak dan pencemburu orangnya. Namun Rasulullah tidak keberatan, mka berlangsunglah perkahwinan Ummu Salamah dengan manusia yang paling baik didunia sebagaimana permintaannya di dalam zikirnya sebelum ini.
SubhanaAllahh..!!

Alhamdulillah.. visa dah siap hari khamis lepas..tiket dah confirmed.. tunggu nak fly je ni.. May Allah ease everything.. debar2.. dup dup..

It s gonna be a hectic day also untuk hari ini.. nak g shopping barang2!!.. I have time for only this week untuk persiapan..! Semoga dipermudahkan Allah.. amiin

Maaf kak umi.. xsempat sngt2 nak pergi rumah Yanie..InsyaAllah.. lain kali kita date sama2 ye.. insyaAllah..moga2 ada rezeki untuk kita bertemu lagi.. T.T

nak pegi konvo UIA!!.. sob sob T.T



No comments: