Saturday, September 17, 2011

~ya RaBb....Lindungilah aku daripada kemurkaanMu~

Rasa cinta pasti ada

Pada makhluk yang bernyawa
Sejak lama sampai kini
Tetap suci dan abadi
Takkan hilang selamanya
Sampai datang akhir masa
Takkan hilang selamanya
Sampai datang akhir masa
Renungkanlah..

Perasaan insan sama
Ingin cinta dan dicinta
Bukan ciptaan manusia
Tapi takdir yang kuasa
Janganlah engkau mungkiri
Segala yang Tuhan beri


(Renungkanlah,Hijjaz)


SubhanaAllah.. maha suci Allah yang menciptakan perasaan kasih sesama manusia...Ya RabB..seandainya perasaan yang Kau kurniakan ini menjadikan aku lalai kepadaMu.. ampunilah aku ya Khaliq.. gantilah ia dengan rasa cinta,kasih dan rinduku...hanya pada Mu..wahai tuhan yang Maha Pengasih dan Penyayang...kasihanilah Hambamu yang lemah ini ya RabB..


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..ya Allah..dan seandainya telah Kau catatkan dia milikku, tercipta buat ku..satukanlah hatinya dengan hatiku..Titipkanlah kebahagiaan antara kami..Agar kebahagiaan itu kekal abadi..


Tetapi ya Allah..Jika telah Kau taqdirkan..dia bukan milikku..Bawalah dia jauh dari pandanganku..Luputkanlah dia dari ingatanku..dan peliharalah aku dari kekecewaan..


Cukuplah engkau sahaja menjadi pemeliharaku..Di dunia dan aakhirat..Dengarlah rintihan hambaMu yang dhaif ini..


amiinnn....



Katakanlah: "Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu." Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

(Al-Imran:31)





No comments: